turkhackteam.org

Woonplaats:1
Toplam beğeni0
Toplam beğenilmeme0
Beğeni:0 (Yükselen oylar-Düşen oylar)



0 rozetleri kazandı

Rozet bulunamadı



Tanımlar (120)

1

0 Thumbs up   0 Thumbs down

oðuz~#>


Offline
Kaynak: turkhackteam.org (offline)

2

0 Thumbs up   0 Thumbs down

bilgisayar grafikleri sözlüðü


Accumulation Buffer: Color Buffer'da oluþturulan görüntülerin toplandýðý ve gerektiðinde üzerinde depth of field, motion blur, full-scene antialiasing ve soft shodow gibi efektlerin uygulandýðý bellek alanýdýr. Kullanýlmasý durumunda Accumulation Buffer'dan tekrar color buffer'a görüntünün yüklenmesi gerektiði ve ekranda görüntünün o [..]
Kaynak: turkhackteam.org (offline)

3

0 Thumbs up   0 Thumbs down

depth-of-field


ise cisimlerin derinlik etkisini daha gerçekçi bir þekilde verecek þekilde oluþturulmasý, görüntülenmesi
Kaynak: turkhackteam.org (offline)

4

0 Thumbs up   0 Thumbs down

aliasing


Nesnelerin görüntülenmesi sýrasýnda çizgilerin veya pixel topluluklarýnýn kýrýk kýrýk gözükmesini önemsemeden yapýlmayan renderlemedir. Birinci þekilde aliasing renderleme sonucunda oluþan þekil. Saðdaki þekide ise Anti-aliasing tekniði kullanýlarak renderlenmiþ bir görüntü görmektesiniz.
Kaynak: turkhackteam.org (offline)

5

0 Thumbs up   0 Thumbs down

alpha


Rengin dördüncü bileþenidir (Red, Green, Blue, Alpha) Alpha hiçbir zaman direk olarak bir renk unsuru olarak kullanýlmaz sadece renklerin birbiriyle karýþmasýnýn kontrolörü olarak kullanýlýr. Kýsaca bir nesnenin opaklýðýný belirlemede rol oynar. Deðerinin 1.0 olmasý donuk, 0.0 olmasý transparan olduðunu gösterir.
Kaynak: turkhackteam.org (offline)

6

0 Thumbs up   0 Thumbs down

ambient


OpenGL ýþýk etkisini nesnelerin yüzeyine geliþ açýsýna göre hesaplar. Buna göre ýþýðýn tam dik düþtüðü noktada nesnenin rengi ýþýktan en yüksek oranda etkilenirken, en eðik düþtüðü noktada en az miktarda eklenir. Nesnelerin arka tarafýnda kalan ve hiç ýþýk almayan yüzler ise Ambient Iþýk denilen ortam ýþýðý denilen ýþýk tipinden etkilenir. [..]
Kaynak: turkhackteam.org (offline)

7

0 Thumbs up   0 Thumbs down

animation


Canlandýrma. Canlandýrma bir sinema þeridinde olduðu gibi bir sürü resmin ard arda gösterilerek, resimlerdeki nesnelerin hareketliymiþ gibi görünmesi prensibine dayanmaktadýr.
Kaynak: turkhackteam.org (offline)

8

0 Thumbs up   0 Thumbs down

antialiasing


Aliasing renderleme tekniðinde oluþan kýrýlmalarý engelleyici bir takým algoritmalarýn çalýþtýrýlmasýyla daha gerçekçi bir renderleme saðlama tekniðidir. Aþaðýda aliasing oluþturan birkaç örnek gözükmekte
Kaynak: turkhackteam.org (offline)

9

0 Thumbs up   0 Thumbs down

application-spesific clipping


Kýrpýlma iþlemi ilk önce Viewing tarafýndan gerçekleþtirilir. Ayrýca nesnlerinizi kendi belirlediðiniz düzlemleri kullanarakda kýrpabilirsiniz. Bunun için glClipPlane( ) komutu içerisinde düzleminizi belirtmeniz yeterli.
Kaynak: turkhackteam.org (offline)

10

0 Thumbs up   0 Thumbs down

attenuation


Iþýk kaynaklarýnýn yaydýðý ýþýðýn, kaynaktan uzaklaþtýkça zayýflamasý. OpenGL ýþýk etkisinin azalma fonksiyonunu 3 deðiþik tipte ayarlar. Bunlar sabit, linear ve quadratic azalmadýr. Aþaðýda Attenuation'un OpenGL içerisinde kullanýmlarý gösterilmektedir.
Kaynak: turkhackteam.org (offline)


120 tanımının tamamını görüntülemek için lütfen oturum açın.